תתפלאו, מגוון המידות והדגמים בישראל הוא הגדול בעולם, עד לפני מספר שנים, היו בישראל 2 מידות "סטנדרטיות" בלבד: 127/63 מיוצר ע"י היצרן רהיטי סגל, ו127/66 מיוצר ע"י היצרן רהיטי טל.

הפחתת מכסים והקטנת רגולציה, הביאו אלינו את המידות 120/60 ו140/70 מאירופה וכן 130/70 מארה"ב ואוסטרליה. זאת בנוסף למיטות מיני במידות 100/60.

אז איך נדע מה נכון לנו?

הנה מספר נקודות למחשבה….

  1. תקציב – סכומי הכסף לרכישת ציוד לתינוק היא גדולה מאוד, לכן חשוב במיוחד לפעול לפי סדר עדיפות. לעיתים אנו מתלהבים מעיצובי עץ וצבעוניות יוצאי דופן ומוכנים לשלם לא מעט, אך בפועל ובמבחן המציאות המיטה, עם מגן הראש מבפנים, חיתולים, שמיכות ובגדים שתלויים על דפנות המיטה, מעלימים את פרטי העיצוב ששילמנו לא מעט בעבורם וחבל.
  2. מבנה – ראית מיטה אחת ראית את כולם….מה הכוונה….מבנה המיטה, גובהה, מידות הסורגים והמרחק בניהם, נקבע מראש ע"י מכוני התקנים בארץ ובעולם והם זהים כמעט לחלוטין.
  3. גודל – כפי שציינו בתחילה, מגוון המידות הוא רחב, וההחלטה מה מתאים לנו תלויה בין השאר בגודל החדר המיועד. יש לזכור כי החדר צריך להכיל, שידה, עמדת החתלה, ארון בגדים, ובסבירות גדולה כיסא הנקה. נתון חשוב נוסף הוא מידות התינוק/ פעוט שישהה במיטה ועד מתי? המיטה בדרך כלל מתאימה עד גיל שנה וחצי שנתיים, תלוי בילד/ ילדה, הסימן שהגיע הזמן לעבור למיטת מעבר, כאשר הילד/ ילדה מצליחים להרים את הרגל מעל לדופן המיטה ולצאת ממנה ללא עזרה. בשלב הזה גובהו של הפעוט יהיה בסביבות 80 ס"מ, ולכן עקרונית גם המיטה הקטנה ביותר- מיטת מטר – מתאימה.
  4. תיכנון המשפחה –    כיום יש מיטות שמאפשרות הפיכתם למיטות מעבר –  ע"י הורדת דופן אחת והחלפתה במעקה בטיחות –  עובדה שמאפשר לנו להשתמש באותה מיטה מיום הלידה ועד גיל ארבע/ חמש, נשמע מעולה….נכון ובתנאי שזה הילד האחרון או היחידי בתכנון המשפחה. שכן אם יש לנו כוונה להביא מספר ילדים בטווח של מספר שנים קרוב יחסית, נדרש לרכוש מספר מיטות כאלו, על כל המשמעויות הרלוונטיות, מקום, עלויות וכו'. האלטרנטיבה היא המתכון הסטנדרטי, עריסה, מיטת תינוק ומיטת מעבר, וכך בכל פעם שמצטרף תינוק חדש, הפעוט/ ילד שלפניו עובר למיטה הבאה בתור, ומפנה מקום לבא אחריו.
  5. 5)     "אל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו" אומר פתגם ידוע, ובמקרה שלנו הפרוש הוא " התינוק יש על המזרן והמיטה היא המעטפת ( הקנקן) ולכן החשיבות העיקרית ברכישת מיטה, יש לוודא שניתן לרכוש לו מזרן בטיחותי וזמין.